Pàgines

dijous, 10 de setembre del 2015

Visita a l'hospital

Aquesta setmana he pogut avançar una mica més a la part pràctica. Primerament, vaig portar el document que em va demanar el Grup Àgata a l'escola perquè sigui signat i segat. Avui dia 10 de setembre, he anar a buscar-lo i demà l'enviaré a aquesta associació de càncer de mama perquè em diguin el dia per anar-hi.


D'altra banda, el dilluns dia 7 vaig haver de fer un llistat tipus test amb els possibles efectes de la quimioteràpia, a causa de la meva visita a l'hospital el dimecres.

Un cop dit això, ahir dimecres dia 9 de setembre vaig anar a l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol des de les 8 del matí fins les 13:30. Aquest dimecres, anaven a fer-se tractament algunes pacients, per tant, vaig tenir l'oportunitat de parlar amb elles i preguntar els efectes secundaris personalment. 

A l'entrar a l'hospital, vaig anar a la UPIC (Unitat Polivalent d'Investigació Clínica), on des d'allà, amb l'ajuda d'una infermera vaig contactar amb oncologia. Més tard, vaig pujar i vaig estar amb les infermeres i la coordinadora d'oncologia a una sala. Em van facilitar revistes i altres fulls que els hi proporcionen a les pacients de càncer de mama. També vaig veure l'hospital de dia i la zona on administren quimioteràpia.

A mesura que les pacients feien el tractament, passaven per la sala i anavàm a un lloc totes dues soles per parlar i marcar els efectes secundaris que han tingut. Fins i tot, vaig preguntar els efectes secundaris a una pacient mentre estava en ple tractament de quimioteràpia (en aquest cas no estàvem soles a una sala, sinó que al voltant hi havia més persones administrades per quimioteràpia amb diferents càncers, i una infermera atenent-los).

Aquell dia, al preguntar, com he dit abans, els efecte secundaris personalment, les persones em van explicar més informació sobre la seva experiència amb el càncer de mama i vaig poder veure els sentiments que mostraven, la forma d'expressió, la sensibilitat davant d'aquest tema...

A més, al ser preguntats els efectes secundaris tipus test i només haver d'encerclar aquells que han patit, les infermeres i coordinadora em van donar la seva ajuda comprometent-se a donar-li el document a les pacients de càncer de mama perquè els hi ho marquin i, un altre dia, jo anar a buscar les diferents respostes a l'hospital. 

D'altra banda, al principi del matí vaig presentar-me a la nutricionista, l'oncòloga i la psicooncòloga. Amb l'oncòloga vam pactar que li enviés l'entrevista per correu. Respecte la nutricionista i la psicoocòlga vam dir de posar-nos en contacte per correu.

Per acabar amb l'explicació de la meva visita a l'hospital, cal dir que van proporcionar-me molta ajuda i amb molta amabilitat. Fins i tot, em van donar una bata  que vaig portar posada tot el dia perquè el meu pas per l'hospital sigui més fàcil.


Finalment, dir que també avanço amb el treball teòric i m'he de posar a fons amb la pàgina web, ja que està molt enrederida.

Fins dijous que ve!

Cristina Campos Alcántara


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada