Pàgines

diumenge, 19 de juliol del 2015

Avançant la recerca en diversos fronts

Aquesta setmana ha estat variada i m’ha servit per avançar el treball des de diversos fronts.

Vaig començar la setmana volent elaborar els frisos cronològics de la història industrial de Mataró i Terrassa a partir de tot el que he anat redactant, però se’m van presentar molts problemes amb el Dipity i vaig passar a redactar una aproximació teòrica del passat industrial. En altres paraules, el que s’ha entès al llarg de la història per patrimoni industrial i arqueologia industrial, els diferents debats sobre protecció de patrimoni industrial que han i segueixen existint, i el que opinen diferents autors sobre el tema. També, he estudiat els conceptes d’arqueologia industrial i patrimoni industrial.

Altrament, a començaments de la setmana també vaig fer un Skype amb l’Estel per explicar-li tot el que havia fet i preguntar-li alguns dubtes.

D’altra banda, també he estat buscant moltes dades econòmiques a fi de saber la importància de la indústria, sobretot tèxtil, a ambdues ciutats. Les he col·locat totes a l’Excel i ara només em cal fer els gràfics que mostrin els resultats.

Avançant la recerca de nou per un front diferent, he estat llegint un dossier sobre la gestió del patrimoni industrial a nivell general, internacional,  espanyol i català. Així doncs, he treballat molt amb la redacció del model internacional, espanyol i català sobre la gestió i protecció del patrimoni industrial.

Una setmana més, m’he tornat a posar en contacte amb experts de Catalunya via correu electrònic. En Pere Vilaseca ja m’ha proporcionat tots els seus correus per poder posar-m’hi en contacte. Es tracta, bàsicament, d’experts mataronins per contrastar-ho amb els autors terrassencs.

Finalment, cal dir que ha estat una setmana en la que, després de cercar molt, he trobat informació i documents molt útils, a banda de dades històriques (socials i econòmiques) que m’estan sent de molta utilitat.


En resum, he avançat el treball per diverses bandes, però totes m’ajudaran a arribar a unes conclusions i a verificar o no les hipòtesis.

Seguim!

Gemma

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada